Dieren hebben ook een ziel


“Dat een dier geen ziel zou hebben, is een foute waarneming.
Men moet ogen hebben om te zien,
men moet de zegen van een God hebben
om het te doorgronden.
De meeste mensen hebben ogen noch de zegen van een God.
Dat zijn de hoogmoedigen, die niet bevatten
dat een dier niet minderwaardig is aan een mens.
Men is wat men is,
en men kan slechts worden wat men in zich heeft.
De mens is in staat zich van het dier te onderscheiden, dat is zo,
Maar wat is het onderscheid waard als het niet leidt tot een besef van evenwaardigheid?

(Herman Brusselmans)

Beter gezegd, dieren hebben een Geest net zoals de mens. Een dier heeft ook reïncarnaties nodig om als ‘Ziel’ te kunnen groeien. Net zoals beweerd wordt dat dieren niets onthouden of vergeten. Ze zijn wel degelijk bewust van een bewustzijn en gevoelens.Geef een dier maar eens een grote mond of een klap en zie de reactie..

16 gedachtes over “Dieren hebben ook een ziel

  1. De kat van de achterburen kwam toen zij 7 maanden was de tuin ingerend. Ze is nu bijna iedere dag hier, maar ’s avonds gaat ze terug naar huis. katten hebben ook een zesde zintuig en zij voelt zich bij mij ook heel erg lekker. Een zielenbinding of niet?

    • Ahhh wat lief en leuk Annamilala 🙂 Dan hebben jullie zielen zeker een ‘lijntje’.Blijkbaar voelt ze fijn en lekker bij je en is zo toch trouw aan haar baasjes.

      Zelf heb zo ook katten gekregen doe bij mij bleven en nog blijven.

      Dat er een binding is, is heel zeker. Mijn jongste zoon heeft pas 2 katten verloren door ouderdom, waarvan vorige week de laatste. Gisteren had mijn zoon zijn bed recht getrokken en even later zag hij een ‘diepe kuil’ waar 2 katten kunnen liggen. De plek was nog warm, zo mooi…Een troost voor mijn troost al had ik ze al ‘gezien’ na hun heengaan.

  2. Volgens mij gebeurt met dieren hetzelfde als met mensen zielen. Er wordt op hun gewacht door diegene( dieren) die al eerder bij jullie gewoond hebben en worden verwelkomd in een grote kring.

  3. En of dieren dezelfde gevoelens hebben als de mens, als blijdschap, verdriet, boosheid, eenzaamheid, noem het op! Ik heb gelukkig ! nog nooit zonder dieren geleefd, en heb gemerkt dat ook zij alle emoties hebben die mensen ook hebben. Wel hebben dieren een veel beter karakter als de meesten mensen zeg ik uit ervaring, ik ben liever in het gezelschap van dieren, als dan in het gezelschap van mensen, veel liever

    • Zeker weten dat dieren gevoel en emoties hebben. toch zijn en blijven puur en zuiver. Mensen kunnen nog veel leren van dieren, dan zou de wereld ook veel beter zijn 😉 Ben ook veel liever bij dieren dan sommige mensen. Van dieren krijg je ware liefde 🙂

Geef een reactie

