Niemand kan je toekomst kan voorspellen..


 

Waarom niemand jouw toekomst kan voorspellen

Ik hoor het regelmatig: healers of readers die mensen vertellen hoe hun toekomst er uit zal zien. Bijvoorbeeld:
– “je zult geen kinderen krijgen”
– “je zult altijd alleen blijven”
– “de liefde van je leven gaat voor jou kiezen en komt bij je (terug)”
– “je zult op jonge leeftijd iemand verliezen”
– …. vul maar in: een definitief statement over iemands toekomst.

Deze uitspraken gaan allemaal over iets dat in de toekomst wel of niet zal gaan gebeuren. Daarnaast geven ze de indruk dat er niets (of weinig) is wat je daaraan kunt doen.

En dat is een probleem!
Want veel mensen geloven niet alleen deze uitspraken, ze laten deze uitspraken ook hun leven bepalen, nog lang nadat ze gedaan zijn.

Self-fulfilling prophecies
Als jij te horen krijgt dat de liefde van je leven op den duur bij je terug gaat komen, ga je dan op hem wachten? En wat als hij anders kiest? Dan heb jij voor niets gewacht en je leven op pauze gezet, voor niets. Je hebt volledig je kracht (en je eigen geluk) weggegeven aan iets dat buiten jou ligt, iets waar je niets aan kunt doen.

En als je gehoord hebt dat je altijd alleen zal blijven, hoe ga je dan je eerste, of tweede, of derde date met iemand in? Wat gebeurt er met je als je elke keer die herinnering weer tegenkomt van de persoon die jou vertelde dat ‘je altijd alleen zult blijven’? Op deze manier kunnen dit soort uitspraken over de toekomst self-fulfilling prophecies worden

Niemand kan jouw toekomst voorspellen
Goede healers/readers kunnen potentiëlen of mogelijkheden zien: ze kunnen zien of voelen welke richting je op gaat.
Maar dat kan ieder moment veranderen!
Vrije wil en de kracht van verandering
Je toekomst ligt niet vast. De toekomst moet nog gecreëerd worden en hangt af van de keuzes die je maakt. Je hebt volledige vrije wil en dus kan ieder potentieel nog veranderd worden.

Alle andere mensen hebben ook vrije wil en kunnen op ieder moment nieuwe of andere keuzes maken. Jezelf afhankelijk maken van dat wat anderen wel of niet gaan doen is een recept voor ongelukkig zijn. Het is een ultieme vorm van je kracht weggeven aan iemand anders.
Het kan waardevol zijn om zicht te krijgen op je potentiëlen: daar waar mogelijkheden voor je liggen of welke kant je uit beweegt. Maar alleen als je je beseft dat alle potentiëlen pas waarheid worden op het moment dat ze gebeuren. Daarvóór kan alles nog veranderen. Jij kunt anders kiezen, de mensen om je heen kunnen anders kiezen, en de hele situatie kan veranderen. Niemand kan dus met zekerheid de toekomst voorspellen.

Wat een goede healer of reader zal doen
Kom je iemand tegen die jou zegt de toekomst te kunnen zien of voelen, waarbij geïmpliceerd wordt dat er weinig of niets is wat je daaraan kunt doen? Zoek dan zo snel mogelijk iemand anders. Besef je dat een goede healer of reader:
– altijd je vrije keuze zal respecteren
– nooit zal pretenderen dat de toekomst al vast ligt
– je nooit zal vertellen wat iemand anders wel of niet zal doen
– nooit je kracht weg zal nemen door je afhankelijk te maken van iemand anders
Geef je kracht niet weg

Onthoud: je hebt altijd vrije keuze en alle potentiëlen kunnen nog veranderen. En zelfs als ze al gemanifesteerd zijn, heb jij altijd de keus hoe je met die situatie omgaat en dus hoe je de situatie ervaart. Laat je eigen kracht en geluk niet wegnemen. Blijf weg bij iedereen die zegt jouw toekomst te kennen.

Irene Langeveld..

foto van Mareiki.

20 gedachtes over “Niemand kan je toekomst kan voorspellen..

  1. Je kunt inderdaad de toekomst niet voorspellen. Je moet je eigen pas volgen en kijken wat erop komt een dan heb je de vrije wil om met de situatie ermee akkoord te gaan of te zeggen:”nee, dank je wel” Jouw keuze, jouw gevolg.

    • Zelf houd ik ook niet van toekomst voorspellen. Op dat moment dat een ziener iets ziet of doorkrijgt, is een moment opname omdat een mens veranderlijk is. Ook kan men er naar gaan leven, vooral als er angst gekweekt wordt. En dat noemt men ‘voorspellen’, bedank er zelf voor .

    • Ik eerder wel en ben bescheten uitgekomen. Iemand die iets spontaan doorkrijgt wat hij/zij niet kan weten, vind ik veel geloofwaardiger. Krijg zelf ook weleens iets door wat op dat moment belangrijk is voor de ander. Spontaan en zuiver, daar houd ik van..

      • Ik ga met mijn moeder 1 a 2keer per jaar naar een paranormale beurs. En we zijn al wel eens bedrogen uitgekomen dan is dat wel een grote teleurstelling …. er zitten echt wel charlatans tusse of hoe ze het ook zeggen….😘😘

        • Eerder ging ik ook altijd naar een Parabeurs. Ben een paar keer eng geworden van de ”negatieve energie” die daar hangt. Daarom zal ik ook nooit op een beurs gaan zitten, al is het me meerdere keren aangeboden.

          Ben zelf ook paranormaal en help ook mensen via deze weg. Alleen komt het bij mij spontaan binnen en niet door aan een tafeltje te gaan zitten met alle afleidingen rondom. Ben ook getest door andere mediums of paragnosten.

          Er zitten heel veel charlatans tussen. Heel weinig zijn zuiver. Ook geven ze hun gids de schuld mochten ze het niet goed hebben.

          Vijf jaar teug zei iemand me dat ik gauw zal sterven, ben er nog steeds. Het is allemaal (eigen) angst aanjagen en aan mensen meegeven. Heel spijtig vind ik dat, want zo gaat de medium of paragnost wel naar de sodemieter 😘😘😘😘

    • Oh ik wel heb er zelf regelmatig last van meer te zien dan gebruikelijk dat is een kwestie van ondergaan en er veelal niks mee doen. Ben het volledig met Marianne eens. Ik zie het als een kracht maar de toekomst is veranderlijk i.v.m. de keuzes die je maakt. Bepaalde dingen liggen vast maar zijn veranderlijk door je reactie erop. Daarom nooit leven naar inzichten van een ziener of van menig ander. Ieder zijn eigen waarheid.

    • Dank je wel Nannon, bedankt voor je reactie naar Thomas toe. Leuk om te lezen dat er ook invallen van helderheid bij je aanwezig is. Voor mezelf is het na 3 BDE’s heel snel gegaan mijn ontwikkeling. Nu getemperd en alleen voor belangrijke dingen aanwezig omdat ik ook mijn eigen pad moet volgen. Naar een medium of paragnost ga niet omdat ieder zelf deze Bron bezit ❤

      • Nou ik ga zelf wel eens, ik was met een vriendin op een beurs en wij zagen deze man voorbij komen en voelden alletwee zijn kracht. Af en toe om mijn hoofd helder te krijgen ga ik erheen. Hij werkt juist met mensen met bepaalde gaven. Wat zijn BDE’s heb ik nooit gehad wat bijzonder was vast een hele zuiverende ervaring.

        • Zelf ga ik ook 1x per jaar. Het is me allemaal bekend. eigenlijk ga ik alleen voor edelstenen, kristallen, een boek of iets dergelijks.

          Kijk ook naar de mensen achter de tafeltjes die consulten geven. Haal direct de zuivere mensen eruit. Er is me veel gevraagd om ook aan tafletje te gaan zitten, zelfs op de grootste Parabeurs. Maar bedank voor de eer, werk liever in privé sfeer waar ik me in thuis voelt zonder energieën die afleiden.

          BDE zijn Bijna Dood Ervaringen, deze 3x gehad. De eerste keer tijdens operatie. Werd vanaf de andere kant terug gestuurd door een wit Licht met een stem die zei….”Het is je tijd nog niet, ga terug, je moet nog zoveel doen en mensen helpen” Was een zeer mooie ervaring en daarna kwamen al mijn talenten in razend tempo op gang die ik zelf nu getemperd heb.

          • Ik ging omdat het op loopafstand was en natuurlijk vanwege een voorgevoel, erg prettige ervaring.Ik geloof niet perse in een mentor of een goeroe maar want iedereen bezit innerlijke wijsheid als je de bron ervan hebt ontdekt.Maar ik kom iedere keer zekerder terug. Terwijl ik meestal hetzelfde voel het is me al bekend. Maar af en toe moet ik de negatieve stemmen in mijn hoofd nog temperen. Er zijn teveel paden waar ik in kan slaan. Bij hen hij heeft namelijk een geweldig wederhelft kan ik het beter relativeren. Ik ben er nog niet. Kan heel goed een ander sturen als het op mijn pad komt maar ik verkeer nog in de schijnveiligheid als je begrijpt wat ik bedoel

            • Eerlijk gezegd geloof ik ook niet in Goeroe’s en mentors. We zijn allemaal onze eigen Goeroe omdat de wijsheid in onszelf zit opgeslagen. Zowel van vorige levens als het huidig leven, het is alleen een kwestie van jezelf openstellen voor jezelf en alles wat binnenkomt om te gaan onderzoeken.

              Mijn Egootje wilt soms ook nog weleens aan de haal gaan, hoewel ik meer naar gevoel en intuïtie luistert. en ik heb ook geen wederhelft die me steunt in mijn werk. Hij is eerder een tegenpool waar ik dus ook weer veel van kan leren.

              Zelf zeg ik altijd…Er zijn wegen op Aarde, maar ééntje die naar je ware of hogere zelf leidt. Veel mensen zijn zoekende en daarmee ook dwalende.

              Begrijp helemaal wat je bedoelt, die fase heb ik zelf ook gekend. En juist daar leer je heel veel van 😉

Geef een reactie

