Alle ‘gekte’ voorbij


Halloween mag alweer voorbij zijn, gelukkig maar. Deze ‘dwaze gekte’ uit Amerika mag van mij daar blijven. daar waar het thuis hoort. Wanneer je goed om je heen kijkt in de wereld is het voor veel mensen Halloween de realiteit, spoken en geesten die blijven vervelen waardoor het leven onmogelijk kan worden…

Dan de wisseling van het uur, welke idioot heeft dat uitgevonden, een uurtje langer licht in de zomer? Doe een lamp of een kaarsje aan, dan heb je ook licht en zitten veel mensen niet met da naweeën in hun bio ritme. Als HSP heb ik er zelf gelukkig weinig last van gek genoeg, maar mijn jongste zoon des te meer. Hij is dan enkele dagen helemaal van slag en heeft dan moeite om in zijn ritme te komen, zeker als hij ook nog eens moet werken.

Sinterklaas, het feest voor kinderen die toch maar eigenlijk voor de gek gehouden worden met een Goed Heiligman die allang niet meer bestaat. Cadeau’s die door ouders en familieleden gekocht worden en niet door de ”beste man” waar winkeliers flink van kunnen profiteren

De Kerst is ook al zo iets, we vieren de geboorte van het kindje Jezus Christus. We lopen ons te pletter om veel eten en drinken in huis te halen om ons vol te vreten, en voor wát? Ja ook hier frofiteren de winkels hun slag aan. Jezus is niet rond Kerst geboren, maar in het voorjaar. Misschien kunnen we het beter het feest van de Vrede noemen omdat iedereen kaarsjes en lichtjes aan steekt dat een gevoel van samenhorigheid geeft (en dat eigenlijk iedere dag van het jaar kan) om van de rest van het jaar elkaar het licht niet in de ogen te gunnen? Dan nog eens het verdriet om overleden dierbaren die gemist worden en niet meer onder ons zijn. Voor vele mensen eerder dagen van rouw dan feest.

Voor mij dus niets van al deze gekte, al wens en gun ik dat iedereen wel. Nog even en alles is weer achter de rug. Het is geen negatief stukje dat ik deel behalve de realiteit..

Wat ik wel prachtig vind is Allerheiligen dat overmorgen is. daar steek ik graag een kaarsje extra voor aan 🙂

6 gedachtes over “Alle ‘gekte’ voorbij

    • Gelukkig, ben ik niet de enigste die zo denkt 😀 Hhahaha dat klopt vind het allemaal maar circus, er wordt zoveel heisa over gemaakt om bij de kudde te horen. Iedere dag is een een dag als andere met niks bijzonders. 🙂

Geef een reactie

