Geleerd


tekst geven

Prachtige tekst die toch voor mezelf ook van toepassing is. Zelf help ik mensen gratis en maak geen verschil wie rijk is of arm. Anders dan mensen die smakken geld vragen en nog eens beloond worden ook dat ze een hart van goud hebben. Waar blijven de mensen die met hart en ziel gratis werken dan??…

15 gedachten over “Geleerd

  1. Denk dat mensen met een minder goed gevulde beurs in de kontzak meer weten te genieten v/d kleine dingen, alsook de kleine dingen meer weten te waarderen!

    1. En dan is het vaak ook nog zo dat de goed gevulde kontzak beurzen het minst uitgeven! Heb al vaak gedacht kon het nog maar eens zou zijn als vroeger! De eenvoud maakt mij veel gelukkiger!

      Fijne dinsdag Anja,

      Liefs, knuf ♡
      Marion

        1. Vind het dan ook sneu dat kinderen van nu dan ook al zo groot gebracht worden. Kijkend naar de verjaardagsfeesten en niet alleen de Sint brengt ze een bezoekje de kerstman komt er op vele plaatsen ook nog voorbij. Ik genoot wanneer ik van 2 oude bruine bonen blikken stelten kon maken met opa samen. Die herinneringen koester ik! Wat herinnert de jeugd van vandaag zich later? De dure playstation of de teleurstelling omdat Henkie een groter feest mocht geven voor zijn verjaardag?

          Denk dat ik zo als het opgeklaard is buiten ook maar eens ga proberen unne pokemon te vangen 😉

          Liefs ♡

          1. Ja, die tijd ken ik ook nog om op blikken stelt te lopen . Als ik nu al naar communiefeesten kijk , meisjes lijken wel kleine bruidjes en dan koets met paarden erbij en feest van heb ik jou , nee dank je , hoeft voor mij niet 😉 . Liefs ♥

            1. Ik heb dan ook enorm veel respect voor mensen die zich helemaal over de kop moeten werken om tot het eind van de maand te kunnen rondkomen, dan voor de meer, meer en nog eens meer personen die wekelijks hun kind van het ene naar het andere oppasadres brengen en dan vaak s’avonds te moe zijn om ff de aandacht te kunnen schenken.
              Nog zo’n herinnering: ons mams was er altijd en hoefde nooit te wachten tot de avond wanneer ik ergens mee zat.
              Zijn de kleine dingen die het doen! En mensen die niks verwachten, zullen minder teleurstellingen hebben! 😉

              Liefs ♥

  2. Het is opvallend dat juist die mensen die zelf weinig hebben, soms op het randje leven de gevende zijn. Een overvloedig mens denkt niet zo snel aan geven is mijn ervaring. Ze zijn te druk met nog meer geld verdienen , sommen verdubbelen en geld spenderen aan dure etentjes en gadgets. De dure villa en auto moeten bijgehouden worden.Ik ben mij bewust dat ik cynisch klink maar ben het niet. Het is wat ik waar neem ( als minima leef ik op een toplocatie die vroeger een arme wijk is geweest maar nu populair bij de rijken). Aan de andere kant, de mens met minder is (zoals ik) veel sneller geneigd om dat laatste briefje van 10 met je te delen en morgen zien we wel weer. Ik ben gelukkig dat ik een dak boven mijn hoofd en een leuk leven heb zonder zorgen van een dikke bankrekening. Marianne dank je wel voor alle moois en kost voor onze ziel en ogen om te lezen

    1. Voor mij klink je niet cynisch Luna, alleen dat je met een juiste visie kijkt. Zelf zeg ik altijd maar…”Voor wie of wat zoveel geld en dure spullen vergaren, als je dood ga kan je het net mee nemen je kist in 😉 Eenvoud siert en rijkdom zit in je hart zonder ene cent 😉

      Met liefde en vanuit mijn hart deel ik waar de medemens iets mee kan. Daar alleen al ben ik dankbaar voor.

      Warme groet
      Marianne

Geef een reactie

