Vraag


Zoals de meesten van jullie lezers weten, had ik 6 of 7 weken terug een luchtwegeninfectie met gevolg, gekneusde ribben. Hiervoor een antibiotica gehad  die maar deels geholpen heeft. Vervelend genoeg is het sinds vanmorgen weer terug, ook de gekneusde ribben, nu ten hoogte van mijn hart. Iets meer dan 2 weken terug een Ayurvedisch middel ‘Vasaka’gekregen van iemand. Een soort alternatieve kuur voor luchtwegen die eigenlijk nog niet is aangeslagen. Misschien wanneer de kuur afgelopen is? en misschien ermee door kan gaan? Voorlopig zit ik er weer mee en daarom een vraag aan mensen die bekend zijn met Ayurveda of kruiden (omdat ik weer geen antibiotica wil) voor tips die eventueel kunnen verlichten.

7 gedachtes over “Vraag

  1. Hoi Marianne,

    Zelf ben ik gecharmeerd van oil pulling. Dit ontgift het lichaam. De meeste bacteriën komen toch via de mond in ons lichaam! Ik gebruik hiervoor de goedkope biologische geperste kokosolie v/d Aldi.
    Het werkt als volgt:

    Neem een flinke theelepel van deze olie (op nuchtere maag) in je mond en kauw spoel er gedurende een kwartiertje je mond mee.
    Daarna wanneer uitgespuugd goed je mond spoelen. Ik gebruik hiervoor water met een snufje zout. Vervolgens ff de tandjes poetsen en 2 glaasjes water drinken!
    Ik heb ff gegoogled voor je en las dat je de kokosolie als smeerseltje op de gekneusde plekken kan gebruiken!

    Tis toch geen weer om ziekjes te zijn! Pijnlijke kwestie die gekneusde ribben.
    Ik wens je heel veel beterschap toe ♡

    Groetjes Marion

  2. Lieve Marreiki ❤ sterkte in je herstel!! ik kan je helaas niet verder helpen in de ayurvedische kennis, ik weet wel dat gember en munt ontstekingsremmend (en munt vooral ) voor de luchtwegen werkt..maar toch, wou je even beterschap wensen ❤ namaste

  3. Hallo Marianne,
    Mischien is het een optie om eens naar een Ayurvedische arts te gaan,..ik heb van iemand gehoord over Gerritsen deze heeft zn praktijk in Almere en blijkt erg goed te zijn…als de werkelijke oorzaak opgespeurd kan worden en je een middel zou krijgen afgestemd op jouw klacht heb je wellicht betere resultaat…als je aanvullend verzekerd bent krijg je het gedeeltelijk vergoed…Beterschap hoor!
    Groetjes Fenna

Geef een reactie

