Wijsheid: Albert Einstein


Albert Einstein

6 gedachten over “Wijsheid: Albert Einstein

  1. G. de Purucker schrijft in zijn
    Levensvragen, In het licht van esoterische wijsheid hierover:

    -er bestaat geen afgescheidenheid.
    -Het gevoel van afgescheidenheid is de oorzaak en de wortel van alle kwaad. Het kweekt eigenliefde aan: ik wil dit, ik ben dat, het is van mij, enz.
    -. En geen mens kan denken, spreken of handelen zonder andere wezens ten goede of ten slecht te beïnvloeden.
    -De volgorde is: een gedachte, een daad, een gewoonte, een karakter, een lot, zo bent u uw eigen schepper.

    ik heb er zelf een klein gedichtje ooit over geschreven (over het tegenovergestelde dan 🙂
    Verbonden zijn

    Ik (wij) ben (zijn) verbonden met God
    Voel dit adem dit ben dit omarm dit aanbod

    Ik ben dus verbonden alles wat leeft op deze wereld
    Dit wetende zie ik af van verzet en geweld

    Weten dat je met alles hier verbonden bent is echte rijkdom
    Startpunt voor het gaat om geven om

    Alles wat ik zeg beïnvloed anderen of ik ze nu wel of niet mag
    dit inzicht aanvaard je op een dag

    groet Leo

Geef een reactie

