China voert schokkend experiment uit op menselijke embryos


 

China voert schokkend experiment uit op menselijke embryos

apr 30, 2015

Vorige week, onthulde een groep onderzoekers van de Sun Yat-sen Universiteit in China dat ze de eerste genetisch gemanipuleerde menselijk embryo hebben gecreëerd. Sterke reacties worden verwacht.

Onlangs heeft de wetenschappelijke gemeenschap haar zorgen geuit over het gebruik van genoom-editing tools om menselijk DNA te wijzigen, zo meldt Nature:

“Er is ernstige bezorgdheid over de ethische en veiligheidsimplicaties van dit onderzoek. Er is ook de angst voor de negatieve invloed die het zou kunnen hebben op de belangrijke werkzaamheden waarbij het gebruik van genoom-editing technieken in somatische (niet-reproductieve cellen) is vereist.”

Slechts enkele weken nadat het bovenstaande rapport werd gepubliceerd, brak een team van Chinese wetenschappers het nieuws dat ze met succes bepaalde delen in het DNA van een menselijk embryo hebben bewerkt. We moeten erop wijzen dat zij alleen niet-levensvatbare tripronuclear embryo’s van IVF klinieken hebben gebruikt voor het experiment.

Een tripronuclear menselijke embryo is het gevolg van een ei bevrucht door twee zaadcellen en kan zich niet ontwikkelen tot een levensvatbare foetus. De reden achter het gebruik van tripronuclear embryo’s is eenvoudig: om de ethische terugslag die op eventuele genetische inspanningen, gericht op menselijke experimenten zou volgen te vermijden.

Ondanks de verwachte walging van het algemene publiek, is de motivatie van de Chinese wetenschappers ‘lovenswaardig. Hun experiment was gericht op het veranderen van een mutant deel van het DNA dat beta-thalassemie veroorzaakt, een erfelijke bloedziekte die 1 treft in elke 100.000 mensen.

Voor de procedure werden gerichte “moleculaire scharen” gebruikt, waarmee het gemuteerde DNA-segment eenvoudig kon worden weggeknipt en worden vervangen door een gezonde. Deze techniek heeft het potentieel om de ontwikkeling van de meeste genetische afwijkingen in humane foetussen voorkomen. Echter, werden de wetenschappers geconfronteerd met een ernstig nadeel, het “bewerken” mislukte meerdere keren.

Dit incident versterkt het idee dat de weg naar haalbare menselijke genetische modificaties ruw en onvoorspelbaar zal zijn. Net als de rest van ons, uitten leden van de wetenschappelijke gemeenschap contrasterende meningen over dit controversiële experiment.

Aan de ene kant zijn er mensen die het immense potentieel dat deze procedure zou kunnen hebben in de nabije toekomst erkennen. Aan de andere kant hebben we degenen die ethiek boven al het andere plaatsen en waarschuwen ons tegen voor God spelen. Beide partijen bevelen aan dat we doorgaan met de grootst mogelijke voorzichtigheid.

Aarzel niet om uw mening over dit gevoelige onderwerp te uiten hieronder.

Bron

Bron: http://worldunity.me/china-voert-schokkend-experiment-uit-op-menselijke-embryos/

Wat wilt China hier mee bereiken? is het niet op levende mensen waar macht op uit geoefend wordt, is het nu op ongeboren embryo’s. Hopelijk komen er veel protesten zodat deze soort onderzoeken verboden worden in de toekomst.

Teken voor de vrijheid van Panchen Lama


Panchen Lama moet vrij: Teken onze nieuwe petitie

Vandaag, 25 april, wordt Gendun Choekyi Nyima, de 11de Panchen Lama, 26. Op zes jarige leeftijd, in 1995, erkende de Dalai Lama Gendun Choekyi Nyima als de 11de Panchen Lama. Enkele dagen later ontvoerden de Chinese autoriteiten hem en zijn ouders en houden hem sindsdien vast op een onbekende locatie. Ondanks talrijke verzoeken van de internationale gemeenschap voor toegang, heeft de Chinese regering geen enkele informatie over zijn verblijfplaats of zijn welzijn bekend gemaakt. In totaal duurt zijn gedwongen verdwijning nu bijna 20 jaar. Zijn benarde situatie blijft een grote zorg voor het Tibetaanse volk.

Om de controle over Tibet te verzekeren en hun autoriteit te laten gelden heeft de Chinese regering haar eigen Panchen Lama, Gyaltsen Norbu, aangewezen. Tibetanen zien hem niet als de legitieme opvolger van de vorige Panchen Lama, de alom gerespecteerde 10de Panchen Lama, maar meer als een marionet van de Chinese regering. De laatste jaren gebruikt de Chinese regering hem steeds meer als spreekbuis voor hun propaganda doeleinden.

Zo gaf Gyaltsen Norbu op 4 maart 2015 een toespraak in Beijing tijdens een bijeenkomst van de People’s Political Consultative Conference (CPPCC). Hij behandelde een scala aan in Tibet religieus beleid gerelateerde onderwerpen, en verklaarde dat Tibetanen “religieuze vrijheid genieten”.

De Chinese autoriteiten bemoeien zich bovendien om politieke redenen steeds meer met het reïncarnatieproces, dat een belangrijk onderdeel van het Tibetaans boeddhisme is. Controle over de Panchen Lama geeft hen ook veel invloed op de selectie van de volgende Dalai Lama. Ook mogen nieuwe reïncarnaties niet erkend worden zonder officiële toestemming van de Chinese overheid.

De afgelopen jaren voerden de Chinese autoriteiten nieuwe richtlijnen in om de religie verder aan banden te leggen. Door verhoogde restricties op de bewegingsvrijheid is het voor Tibetanen, vooral nonnen en monniken, bijna onmogelijk om vrij binnen Tibet rond te reizen. Deze beperkingen, samen met het verbannen van monniken en nonnen uit kloosters, hebben nadelige invloed op de kwaliteit van het religieuze onderwijs in Tibet.

Tsering Jampa, Director of ICT Europe:

“De Chinese regering is een bekende schender van de mensenrechten, zoals deze verankerd zijn de Universele Verklaring van de Mensenrechten. De gedwongen verdwijning van de Panchen Lama en zijn ouders is een schokkend voorbeeld hoe ver de Chinese regering gaat om het Tibetaanse volk te onderdrukken. Vandaag vraag ICT de Internationale gemeenschap en nationale regeringen om bij de Chinese regering aan te dringen op zijn onmiddelijke vrijlating.”

Vandaag lanceert ICT opnieuw een campagne voor de vrijlating van de Panchen Lama. Onderteken onze petitie en stuur een duidelijk signaal naar minister Koenders van Buitenlandse Zaken, dat Nederland de grove schending van religieuze vrijheid in Tibet niet accepteert en dat de minister de situatie van de Panchen Lama moet aankaarten bij de Chinese regering.

Bron: https://savetibet.nl/nieuws-en-agenda/nieuwsoverzicht/2015/april-2015/panchen-lama-moet-vrij-teken-onze-nieuwe-petitie/

Boek, Thich Nhat Hanh: Stilte


Luisteren in een wereld vol lawaai

Op dinsdag 26 mei verschijnt het nieuwste boek van Thich Nhat Hanh: Stilte. Hierin leert hij ons luisteren. Zo wordt ons leven rijker en harmonieuzer, want we gaan ons meer verbonden voelen met onszelf, anderen, onze dagelijkse omgeving en met de natuur.

Ons hoofd is afgestemd op Radio NSD: Non-Stop Denken. We worden in beslag genomen door onze dagelijkse en emotionele zorgen: Heb ik genoeg geld, onderdak en andere materiële goederen, biedt de baan die ik heb zekerheid, houdt men wel genoeg van mij? Daardoor horen we de roep van het leven en de liefde niet meer .

In Stilte stelt Thich Nhat Hanh ons vragen die er echt toe doen, maar die verdrongen worden door al onze dagelijkse zorgen : ‘Wie ben je?’, ‘Wie ben jíj?’ en ‘Wat wil je met je leven?’. Hij laat zien hoe mindfulness de weg wijst naar stilte in jezelf, en naar geluiden die het leven echt waardevol maken.

Als we mindfulness beoefenen verstomt het lawaai in ons, en krijgen we weer tijd om naar ons hart te luisteren. We zijn niet langer afhankelijk van de waardering van anderen, maar voelen de energie weer stromen die ons dichter bij ons ‘echte’ zelf brengt. De wereld om ons heen is vol schoonheid; die roept ons toe, iedere dag en ieder uur. We moeten alleen leren luisteren.

In het Westen is Thich Nhat Hanh naast de Dalai Lama de meest invloedrijke boeddhistische leider.
– The New York Times

Thich Nhat Hanh is een Vietnamese boeddhistische monnik, dichter, publicist en mensenrechtenactivist.

Stilte
Luisteren in een wereld vol lawaai
Thich Nhat Hanh

€ 16,99
paperback, 144 pagina’s
ISBN 9789025904579
ISBN e-book 9789025904586, € 9,99
Verschijnt 26 mei 2015

foto van Jan Goené.

Wijsheid: de vijand


bruce lee

“De vijand heeft alleen beelden en illusies waarachter hij zijn ware motieven verbergt. Vernietig het beeld, en je zult de vijand breken.” 

Of het een wijsheid van Bruce Lee is, durf ik niet te beamen, wel dat het een wijze uitspraak is.
Bruce Lee heeft films gemaakt en boeken geschreven, hij was een kickboxer die zijn eigen stijl heeft ontwikkeld.

Tips om vroeg op te staan


Vroeger opstaan om de tijd te nemen om jezelf te verbeteren. Klinkt geweldig, en dat is het ook. Lees hoe ik het voor elkaar krijg, en ontdek hoe jij hetzelfde kunt doen.

Vroeg opstaan is lastig – en lekker

Ik sta tegenwoordig vroeg op. Oké, stel je er niet te veel bij voor: ik sta niet om vijf uur naast m’n bed in een yoga pose te wachten tot de zon op komt. Ik heb ook een sociaal leven.

Maar ik sta vroeger op dan ik in jaren heb gedaan. Normaal gesproken heb ik namelijk de neiging om laat naar bed te gaan en later op te staan. Ik kan mijn eigen tijd indelen, dus was ik de eerste die de snooze-knop wist te vinden. En ook de tweede.

En dat is nu anders. De wekker gaat voor mij niet meer af tussen half negen en negen. Hij gaat nu tussen half zeven en half acht. En ik gebruik deze extra tijd in de ochtend om mijn leven leuker te maken.

1. Ik zet mijn wekker aan de andere kant van de kamer

Deze tip klinkt te afgezaagd om effectief te zijn. En toch werkt het. Ik leg mijn iPad (een smartphone trilt zo irritant) aan de andere kant van de slaapkamer.

En zodra hij af gaat moet ik uit bed om te voorkomen dat Billy wakker wordt. En ik wil geen wakkere Billy, ik wil juist tijd voor mezelf. Dus sta ik op. En aangezien ik de moeilijkste stap nu al heb gezet, kost het slechts een klein beetje discipline om naar beneden te lopen, in plaats van terug mijn bed in te kruipen.

2. Ik begin mijn ochtend kalm en ongehaast

Ik zie mijn ochtend als een geschenk aan mezelf. Door vroeg op te staan hoef ik niet te haasten, en kan ik de tijd nemen om de dag te beginnen op een manier die mijn leven beter maakt.

Ik begin mijn ochtend met een meditatie van ongeveer 10 minuten, waarna ik schrijf en wat yoga doe. Ik geniet van de stilte in huis en ik weet dat ik ruim de tijd heb voordat ik ‘echt’ aan de slag ga met het drukke dagelijkse leven.

Mijn telefoon en tablet staan gedurende deze tijd in nachtmodus, en onze WiFi router staat op een tijdklok die pas om acht uur inschakelt. Lekker rustig.

3. Ik geef mezelf iets te doen waar ik naar uitkijk

Laatst las ik het boek Miracle Morning waarin de auteur pleit voor een vaste ochtendroutine die je dagelijks helpt groeien. Het is een routine met zes gewoontes, waar je zelf mee kunt spelen om het aan te passen aan je eigen leven.

Ik pas alle zes gewoontes toe in de ochtend, en het bevalt me prima:

  1. Mediteren. Zo begin je de dag kalm en helder, in plaats van duf en gestrest. Ik mediteer meestal een minuut of tien, waarbij ik simpelweg richt op mijn ademhaling.
  2. Affirmaties oplezen. Het hardop voorlezen van affirmaties is een geweldige manier om je onderbewuste te trainen zodat je je uiteindelijk gaat gedragen zoals je je zou willen gedragen. Ik heb affirmaties die me eraan herinneren om liefdevol te zijn richting de mensen om me heen, die me in de juiste werkstemming brengen en die me helpen te kiezen voor gezonde voeding.
  3. Visualiseren. Dit klinkt nog zweveriger dan de affirmaties, maar het werkt geweldig. Nee, ik visualiseer niet hoe ik een miljoen op de bank heb. Ik visualiseer wel hoe ik mezelf die dag inzet om mijn doelen dichterbij te brengen. Door te visualiseren hoe je je doelen aan het bereiken bent, wordt de weerstand om het daadwerkelijk te doen lager, omdat je onderbewuste denkt dat je het al eens hebt gedaan. Het helpt me simpelweg om effectiever te werken.
  4. Schrijven in dagboek. Heel simpel: ik schrijf wat ik gisteren heb meegemaakt, wat er vandaag op de planning staat en waar ik dankbaar voor ben. Als er bijzonderheden zijn (bijvoorbeeld als ik me niet goed voel), dan schrijf ik daar ook over. Deze reflectie helpt me mijn hoofd leeg te maken en problemen in perspectief te plaatsen. En als naslagwerk geeft het me veel inzicht in mijn eigen ontwikkeling.
  5. Lezen in levensveranderend boek. Lezen is zo’n gewoonte die je leven verandert, maar die ook altijd in een hoekje wordt gedreven door drukte en YouTube. Daarom lees ik direct een hoofdstuk in de ochtend, liefst in een non-fictie boek dat de potentie heeft mijn leven te veranderen.
  6. Sporten. Het doel is vooral om even de hartslag omhoog te krijgen en zuurstof in je hoofd te krijgen. Maar ik doe op dit moment ook wat spiertraining, anders doe ik het nooit. Daarnaast doe ik yoga of sta ik simpelweg een beetje te springen en te dansen. En soms is Billy rond deze tijd al beneden, en springt hij met me mee. De gordijnen open ik pas hierna, zoals je begrijpt.
  7. Extra: Een artikel draften. Ik heb mijn eerdere ochtendgewoonte (elke dag een artikel schrijven) verweven in de routine, en hem iets minder intens gemaakt. Ik draft nu een artikel, maar de eerste versie hoeft niet meteen af. Zolang ik maar een leuk begin maak.
  8. Extra: Frans leren. Het leren van een taal werkt het beste als je er dagelijks mee bezig bent. Dus ik verwikkelde Franse les via de gratis app Duolingo in mijn ochtendroutine. Leuk om te doen en ik merk dat ik vooruitgang maak. Progrès dus.

Het fijne aan deze ochtendroutine is dat het me een geweldige start in de dag geeft. Ik begin de dag kalm, liefdevol, gefocust op mijn doelen, vol energie – en mét spiertraining, Franse les én schrijven achter de rug. En dan moet de dag nog beginnen!

Omdat deze routine me zo’n mieters gevoel geeft (bedankt synoniemenwoordenboek), vind ik het geen probleem om ’s ochtends mijn bed uit te komen. Ik weet dat ik opsta voor iets fijns, iets constructiefs. Dat is beter dan opstaan terwijl ik weet dat ik die dag een moeilijke of vervelende taak moet verrichten.

Of nog erger: geen idee heb wat ik ga doen.

4. Neem tijd om te wennen

De eerste tien dagen van een nieuwe gewoonte zijn het moeilijkst. Zeker als het om vroeg opstaan gaat. Daarna wordt het makkelijker, en zelfs fijn. Maar pas na een dag of dertig is de gewoonte echt ingesleten.

Pas dan ben je er niet alleen aan gewend, maar heb je ook de tijd gehad om te profiteren van de voordelen van vroeg opstaan. En dan wordt het pas echt een moeiteloze gewoonte om vol te houden.

Laatst liep mijn vroege opstaan een beetje in de knoop met mijn sociale leven. Ik ging te laat naar bed, stond toch nog redelijk vroeg op, waardoor ik afgepeigerd was. Dus ik gaf mezelf een weekend vrij van mijn ochtendroutine.

Ik snoozede, stond laat op en ik voelde me waardeloos. Geen constructieve ochtend, geen energiek begin, geen focus op dat wat ik belangrijk vind. Ik merkte hoe de gewoonte was ingesleten, en hoe ik het liever wel deed dan niet.

5. Herinner jezelf aan de voordelen

Ik heb best even door moeten zetten om de gewoonte in te laten slijten. Soms voelde ik me moe, en ging ik liever terug naar bed. Soms begreep ik niet waarom ik het mezelf zo moeilijk maakte, en wilde ik liever niet in dagboeken schrijven en mediteren.

Maar de voordelen zijn zo fijn, dat ik mezelf er steeds aan bleef herinneren als ik het moeilijk had. Ja, het is een beetje vermoeiend in het begin. Maar het wordt makkelijker zodra je lijf gewend is aan de nieuwe ochtendroutine.

En er gaat niets boven het uitvoeren van een ochtendroutine die me vooruit helpt, waarna ik nog een zee van tijd heb voordat het lunchtijd is. De ochtenden zijn nu mijn meest productieve periode van de dag.

Fijn, omdat het me de ruimte geeft in de middag een beetje rustig aan te doen. Kan ik lekker in slaap vallen in de lentezon. Terwijl ik droom hoe ik in vloeiend Frans een Chardonnay bestel. Très bien.

Bron: http://sochicken.nl/vroeg-opstaan?

=================================

Vroeg Opstaan voor een Dagelijkse Voorsprong: 5 Tips!

Wie vroeg opstaat heeft meer frisse en productieve tijd tot zijn beschikking. Hierdoor krijg je een voorsprong op de dag! Zo leer je jezelf een vroege vogel te worden!

Waarom zou je vroeg op willen staan?

Goede vraag, want wie vroeg uit bed wil moet vroeger gaan slapen. Het is in de eerste plaats niet voor iedereen, maar je kunt het jezelf aanleren. Wie vroeg opstaat heeft meer tijd om gezond te ontbijten, lekker te sporten, te genieten van de zonsopgang of zelfs te werken in alle stilte en rust van de vroege ochtend.

Je kunt de tijd in de ochtend goed gebruiken om je taken en doelen te reviewen. Daarnaast kun je op je gemak werken aan belangrijke projecten, of hobby’s zoals het updaten van je weblog! De ochtend heeft een magische stilte over zich, en wanneer iedereen wakker begint te worden heb jij al veel nuttigs gedaan en ben je lekker wakker.

Kortom: Vroege vogels hebben een voorsprong op de dag! Vroeg opstaan kan een waardevol begin van je dag zijn. Hieronder onze tips!

1. Ga eerder slapen

Ieder mens heeft tussen de 6 en 9 uur aan slaap per dag nodig. Gemiddeld wordt uitgegaan van 7,5 á 8 uur slaap. Wanneer je vroeger wilt gaan opstaan is het dus belangrijk dat je die verloren slaap ergens vandaan haalt. Het is dus verstandig om vroeger naar bed te gaan. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een extra middagdutje of powernap.

Wanneer je ‘s-ochtends om 5 uur je bed uit wilt zul je dus rond 10 uur naar bed moeten om weer fris wakker te worden. Vroeg, dat wel. Maar als je bent zoals ik, dan gebruik je de tijd na 10 uur bijvoorbeeld voornamelijk om een beetje te tv te kijken, te lezen en te internetten. Niet persé nuttig dus (hoewel ontspanning erg belangrijk is). Die extra uren in de ochtend kunnen dus veel verschil maken, aangezien je dan nog fris bent. Je verplaatst als het ware je productieve tijd naar voren in de dag. Je hebt simpelweg meer werktijd in handen, en kunt eindelijk toekomen aan andere belangrijke zaken die je normaal voor je uit schuift (schrijven, mediteren, sporten etc.).

2. Pas je slaapgedrag rustig aan

Zoek eerst uit hoeveel slaap je precies nodig hebt, en verplaats op die manier langzaam je nachtrust naar voren. Sta bijvoorbeeld iedere dag een kwartier vroeger op, tot je je gewenste tijd hebt bereikt. Zo geef je je lichaam de tijd om te wennen aan je nieuwe slaapritme. Hoewel je het misschien lastig zult vinden, is het belangrijk dat je in het weekend om dezelfde tijden gaat slapen en wakker wordt. Op die manier wen je een gezond slaapritme aan.

Bekijk het van de zonnige kant: wie zaterdagochtend om 5 uur opstaat heeft veel aan zijn weekend!

3. Plan iets concreets en belangrijks in de ochtend

Spreek met jezelf af dat je morgenochtend die sollicitatie de deur uit gaat doen, of dat je dan een andere belangrijke taak gaat voltooien. Dit motiveert je om je bed uit te komen en wakker te worden. Lekker toch? Een verse bak koffie of thee en lekker aan de slag terwijl de zon langzaam opkomt! En tegen de tijd dat de rest van de wereld wakker wordt en langzaam op gang komt heb jij de belangrijkste taken voor de dag al afgerond.

4. Groet de dag! Neem wat tijd voor jezelf

‘s Ochtends vroeg slaapt iedereen nog, daardoor is het het perfecte moment om tijd voor jezelf te nemen. Plan je leven vanuit je vrije ochtenden. Wat wil je vandaag allemaal bereiken? Wat wil je deze week doen? Wat moet er nog gebeuren en wat heb je al gedaan waar je trots op bent?

Het is een goed moment om al je taken rustig te bekijken en ordenen, planningen te maken, mailtjes te sturen en doelen te stellen. Vroeg opstaan kan je een stuk effectiever maken doordat je tijd hebt voor al die belangrijke zaken waar je normaal niet aan toe komt!

5. Sta op zodra de wekker gaat

Jawel, snoozing-time is over. Sta op zodra de wekker gaat en laat je gedachten je niet overhalen om te blijven liggen. Je kunt ervoor kiezen om je wekker aan de andere kant van de kamer te zetten. Dan moet je je bed uit om hem uit te zetten. Als je dan toch je bed al uit bent kun je net zo goed wakker blijven!

Zet ook een glas water naast je bed en drink het op zodra de wekker gaat. Zo breng je snel je lichaam op gang. Heb je nog steeds moeite met vroeg opstaan? Laat dan je gordijnen een stukje open staan of maak gebruik van een wake-up light wekker. Zo went je lichaam alvast aan het daglicht en zul je makkelijker ontwaken.

Opstaan is extra moeilijk als je niet genoeg hebt geslapen, daar kan een wekker niets aan veranderen. Zorg voor voldoende slaap en je gaat fluitend de vroege ochtend in!

Vroeg opstaan is echt mogelijk!

Vroeger opstaan kun je jezelf aanleren. Doe het echter rustig aan en zorg voor wat motivatie om je bed uit te komen. Na zo’n drie weken zul je gewend zijn aan je nieuwe ritme en zul je zelfs gaan uitkijken naar een nieuwe vroege ochtend!

Bron: http://sochicken.nl/vroeg_opstaan_voor_een_dagelijkse_voorsprong_5_tips

Overwin je kanker en wordt van school getrapt!


Overwin je kanker en wordt van school getrapt! 

vanschoolgetraptnaleukemie

Tja, only in America, zou je kunnen zeggen, maar de werkelijkheid is dat het in Nederland niet veel beter is gesteld en we afstevenen om een mini USA te worden. Net zo gek, net zo ziek en net zo Fascistisch, maar dat is een artikel voor een andere keer. Het volgende speelt zich nog wel af in de VS, waar de 12 jarige Rose McGrath uit de Amerikaanse staat Michigan haar Leukemie overwon en als complimentje een brief ontving van haar school dat ze daar niet langer welkom is omdat ze niet genoeg aanwezig is geweest.

“Volgens de school is Rose van school gekickt omdat ze niet aan de minimale aanwezigheidsnormen voldeed. Vader Tom McGrath vindt dat belachelijk. ”Dit waren buitengewone omstandigheden. De school heeft niet de omstandigheden gecreëerd die nodig waren voor een kind met zo’n ernstige ziekte.”

Bovenstaande onderschrijf ik volledig. Een jong meisje dat een dergelijke beproeving heeft doorstaan, op deze manier de grond in boren is laag, laf en dient te worden beloond met een rechtszaak van jewelste. Gelukkig kan je dat aan die Amerikanen wel overlaten.

Voor wie geïnteresseerd is kan je het hele verhaal hier lezen of kijk hieronder gewoon even naar de video:

Bron: http://urubin.com/overwin-je-kanker-en-wordt-van-school-getrapt/

=============================

De maatschappij heeft geen hart meer voor  mensen en kinderen die ziek zijn. Schandalig dat dit meisje van school gestuurd wordt omdat ze kanker heeft gehad en daarom niet mee kon op school. Er bestaat toch iets van bijlessen of thuis school? Niet alleen in Amerika is het zo, in vele landen is hetzelfde  triest gesteld.

%d bloggers liken dit: