Het nummer 1 schoonheidsgeheim


Het nummer 1 schoonheidsgeheim……

Je zou het niet snel denken…. een van de belangrijkste vloeistoffen in het lichaam die verantwoordelijk is voor een jeugdige uitstraling is de productie van voldoende maagzuur. In dit stuk ga ik je uitleggen waarom dit zo is en geef ik je een aantal tips om je maagzuurproductie op peil te houden.

Voedingsexperts stellen dat veel gezondheidsklachten gerelateerd zijn aan een onvolledige vertering van de voeding. Een belangrijke rol hierbij is weggelegd voor maagzuur. De functie van maagzuur is het verteren van voedsel. Je maagzuur helpt ook mee in de afweer. Denk hierbij aan het onschadelijk maken van virussen parasieten en bacteriën.

“Je bent niet wat je eet, je bent wat je verteert”

Wanneer je maag onvoldoende maagzuur produceert zal de voeding minder goed worden opgenomen met vele gevolgen tot gevolg. Denk aan schimmels, infecties, allergieën, je darmen die uit balans raken en een verminderde weerstand.

Ook worden bepaalde mineralen en vitamines minder goed opgenomen. De schildklier bijvoorbeeld is van deze mineralen afhankelijk (denk aan: jodium, koper, zink) voor de productie van het schildklierhormoon.

Een tekort aan maagzuur zorgt er indirect dus ook voor dat de schildklier minder goed werkt waardoor je sneller aankomt. Als gevolg hiervan gaat de schildklier langzamer werken waardoor je spijsvering op een laag pitje staat. Je raad het al hierdoor kom je in een vicieuze cirkel….

“9 van de 10 keer worden “maagzuurbranden” aangepakt met maagzuurremmers. Het probleem hierbij is dat vaak niet de oorzaak maar de symptomen worden aangepakt”

4 TIPS BIJ HET OP PEIL HOUDEN VAN JE MAAGZUURPRODUCTIE
1) De eenvoudigste tip is goed kauwen. Door goed te kauwen maak je het voor je maag eenvoudiger om de voeding te verteren.

2) Let op stress! Stress en dan vooral chronische stress zorgt ervoor dat de productie van maagzuur minder wordt.

3) Drink liever geen vloeistoffen tijdens de maaltijd omdat deze je maagzuur verdunnen.

3) Beperk het eten van grote maaltijden. Al helemaal maaltijden met waarin hoeveelheden eiwitten, vetten of koolhydraten worden gecombineerd.

4) Zorg ervoor dat je voldoende natuurlijke mineraalzouten binnenkrijgt omdat deze belangrijk zijn voor de productie van maagzuur. Deze zitten in bepaalde groenten maar ook in tafelzout. Verkies hierbij Himalayazout, Keltisch zeezout of zeezout boven “gewoon” tafelzout dat enkel uit de mineralen Natrium en Chloride bestaat. De eerste 3 zoutsoorten bevatten veel meer mineralen. Ook zure groenten als citroenen, limoen of appelazijn stimuleren de productie van maagzuur.

Succes!

Bron: http://poweracademy.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.