Ki, eten met aandacht


 

De Ki leefwijze

3. Eten met aandacht
Net als bij de monniken, haal je de meeste kracht uit je voedsel door het met volle aandacht te nuttigen. Dat betekent stilte onder de maaltijd en echt genieten van de smaak van het voedsel. Je zult verbaasd zijn hoeveel smaakvoller en voedzamer het voedsel zal blijken te zijn en hoe je met veel minder voedsel toch verzadigd zult zijn. Op deze manier zul je nooit meer de behoefte hebben meer te eten dan je lichaam nodig heeft en zullen de onnodige kilo’s als vanzelf verdwijnen.

Citaat uit het boek Ki
http://www.kicentrum.nl

Bewust eten is een belangrijk onderdeel voor een goede gezondheid.

Voordat we gaan eten, kijken we naar het voedsel op het bord. Hoe meer kleur een variatie het oog ziet, des te prikkelt het de eetlust.

Neem de geur van het voedsel op door je neus die de maag weer zal prikkelen tot zin en lust om te eten.

Bij ieder hap laat je eten een aantal keren door je mond heen gaan om de smaak te proeven en tot je te nemen. Kauw een aantal keren bewust zodat voedsel goed verteerd wordt. Behalve als het vloeibaar is.

Eet smakelijk en geniet van het voedsel.

2 gedachten over “Ki, eten met aandacht

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.